Pierwotną formą reklamy jest prezentacja i promocja towarów na rynkach. Pierwsze znaleziska komercyjnych nośników reklamowych znane są z ruin Pompei. Już w średniowieczu criery rynkowe, które przechodziły z rynku na rynek, chwaliły towary i usługi. Reklama ograniczała się do miejsca działania, a mianowicie stoiska targowego lub sklepu. Oddzielenie od miejsca działania i wykorzystanie innych środków lub form reklamy rozpoczęło się około 1850 r. w związku z rewolucją przemysłową. Agencja reklamowa Idea Print

Wraz z masową produkcją, która się z tym wiązała, oferowano produkty, które wykraczały poza zaspokojenie potrzeb niezbędnych dla istnienia przedsiębiorstwa. Towary w coraz większym stopniu zaspokajały nie tylko pierwotne potrzeby, ale także aspekty emocjonalne i psychologiczne, a także przynosiły czystą korzyść. Z biegiem czasu markowe produkty nabrały coraz większego znaczenia. Dostępne były pierwsze towary luksusowe. Do I wojny światowej słowo „reklama” było używane w reklamie.

Reklama urządzenia – jedna z ofert agencji reklamowej

Reklama urządzenia mimograficznego „Automatyczny cyklostyl” brytyjskiej firmy Gestetner (typowa dla okresu około 1900 r.) Wraz z wolnością prasy w Prusach w 1849 r. reklama biznesowa rosła i prasa coraz bardziej uzależniała się od tych dochodów. W 1855 roku Ferdinand Haasenstein otworzył pierwszy „instytut mediacji” (wyprawa reklamowa), który organizuje rynek reklamowy. W rezultacie powstały pierwsze agencje reklamowe w krajach niemieckojęzycznych. Od 1854 r. Ernst Litfaß stworzył w Berlinie pierwsze filary reklamowe. Wraz ze wzrostem reklamy rozpoczęła się pierwsza krytyka reklamowa: ludzie skarżyli się na „brud i zawroty głowy” w reklamie.

Reklamy wystawiennicze w praktyce

Wraz z nadejściem produkcji masowej konsumpcja stała się nowym elementem świata, w którym żyjemy, a jej znaczenie rośnie do dnia dzisiejszego. Konsumenci mogli wyrazić swoją pozycję w społeczeństwie, a markowe towary zyskały na znaczeniu. Marki ugruntowały swoją pozycję w sposób zrównoważony i zauważalny. Widać tu również dążenie do profesjonalizacji reklamy – reprezentacje graficzne i do tej pory nietypowe duże witryny sklepowe zdobiły pejzaż miasta od lat dwudziestych XX wieku. Z tego czasu pochodzi hasło „Obraz mówi więcej niż tysiąc słów„. Postępująca elektryfikacja przyniosła pierwsze oznaki neonów, takie jak krzyż Bayera w Leverkusen, który istnieje do dziś.

Strategie reklamowe agencji

Około 1930 r. rozpoczęła się zmiana paradygmatu (proces głębokiej transformacji): z rynku sprzedawcy, na którym dostawca w dużej mierze ustalał warunki dzięki niewielkiej liczbie towarów, na rynek nabywcy zdominowany przez popyt, na którym klient mógł teraz coraz częściej wybierać spośród bogatej oferty konkurencyjnej. Towar pokrywał nie tylko pierwotne potrzeby, ale także inne aspekty emocjonalne, a także przynosił czyste korzyści. Z biegiem czasu markowe produkty nabrały coraz większego znaczenia.

Początek pierwszych strategii marki w Niemczech wraz z wprowadzeniem proszku do pieczenia Dr. Oetkera jest obecnie postrzegany jako narodziny marketingu europejskiego, a także jako klasyczny przykład długoterminowej strategii reklamowej. Odol i Persil uważane są za klasyczne, produkowane seryjnie produkty markowe z tego okresu. Od 1950/1960 roku, kolejna zmiana zaczęła się wraz z pojawieniem się sklepów samoobsługowych. Produkt musiał wyróżniać się od reszty. Wcześniejsza świadomość produktu poprzez reklamę stała się ważniejsza, aby przyciągnąć uwagę klienta.