Języki programowania zapewniają różne sposoby określania programów do uruchamiania komputerów. W przeciwieństwie do języków naturalnych, języki programowania są tak zaprojektowane, aby nie pozwalały na dwuznaczność i były zwięzłe. Są to języki pisane, często trudne do odczytania na głos. Przed uruchomieniem są one zazwyczaj tłumaczone na kod maszynowy przez kompilator lub montera, albo bezpośrednio tłumaczone przez tłumacza ustnego. Czasami programy są wykonywane metodą hybrydową obu technik.

Programy antywirusowe w laptopach poleasingowych

Choć znacznie łatwiej niż w języku maszynowym, pisanie długich programów w języku montażowym jest często trudne i podatne na błędy. Dlatego większość praktycznych programów jest napisana w bardziej abstrakcyjnych językach programowania wysokiego poziomu, które są w stanie wyrazić potrzeby programisty w bardziej wygodny sposób (a tym samym pomóc zmniejszyć błąd programisty). Języki wysokiego poziomu są zwykle „kompilowane” na język maszynowy (lub czasami na język montażowy, a następnie na język maszynowy) przy użyciu innego programu komputerowego zwanego kompilatorem.Języki wysokiego poziomu są mniej związane z działaniem komputera docelowego niż język zespołu, a bardziej związane z językiem i strukturą problemu (-ów), który (-ych) ma (-ją) być rozwiązany (-e) przez ostateczny program. Jeśli chodzi o sprzęt poleasingowy czy laptopy poleasingowe warto zajrzeć: http://3giga.pl/sprzet-poleasingowy/laptopy/.

wymiana płyty głównejNajbardziej optymalna waga laptopa

W związku z tym często możliwe jest wykorzystanie różnych kompilatorów do tłumaczenia tego samego programu językowego na język maszynowy wielu różnych typów komputerów. Jest to część środków, za pomocą których oprogramowanie takie jak gry wideo może być udostępniane dla różnych architektur komputerowych, takich jak komputery osobiste i różne konsole do gier wideo. Języki maszynowe i języki składania, które je reprezentują (określane wspólnie mianem języków programowania niskopoziomowego) są zazwyczaj unikalne dla konkretnego typu komputera. Na przykład, komputer architektury ARM (taki jak np. smartfon lub przenośna gra wideo) nie może zrozumieć języka maszyny procesora x86, który może być używany w komputerze PC.

Niniejsza sekcja nie wymienia żadnych źródeł. Proszę pomóc ulepszyć tę sekcję dodając cytaty do wiarygodnych źródeł. Materiały niepochodzące mogą zostać zakwestionowane i usunięte. Projektowanie małych programów jest stosunkowo proste i obejmuje analizę problemu, zbieranie danych wejściowych, korzystanie z konstrukcji programistycznych w obrębie języków, opracowywanie lub stosowanie ustalonych procedur i algorytmów, dostarczanie danych dla urządzeń wyjściowych i rozwiązań danego problemu.