Wyszukiwarki używają złożonych algorytmów matematycznych do odgadywania, jakich stron internetowych użytkownik poszukuje. Na tym schemacie, jeśli każda bańka reprezentuje stronę internetową, programy czasami nazywane pająkami sprawdzają, do których stron linkują inne strony, ze strzałkami reprezentującymi te linki.

Pozycjonowanie stron www – jak działa Facebook Ads?

Strony internetowe zawierające więcej linków przychodzących lub silniejszych linków są uważane za ważniejsze i to, czego poszukuje użytkownik. W tym przykładzie, ponieważ strona B jest odbiorcą licznych linków przychodzących, zajmuje bardziej znaczącą pozycję w wyszukiwarce internetowej. A linki „carry through”, takie, że strona C, nawet jeśli ma tylko jeden link przychodzący, posiada łącze przychodzące z bardzo popularnej strony (B), podczas gdy strona E nie. Uwaga: Wartości procentowe są zaokrąglone.

Marketing Facebook Ads - przykład

Wiodące wyszukiwarki, takie jak Google, Bing i Yahoo!, używają crawlerów do wyszukiwania stron w celu uzyskania algorytmicznych wyników wyszukiwania. Strony, które są połączone z innymi stronami indeksowanymi przez wyszukiwarkę, nie muszą być przesyłane, ponieważ są wyszukiwane automatycznie.

Katalogi stron www a pozycjonowanie

Yahoo! Katalog i DMOZ – dwa główne katalogi, które zamknięto odpowiednio w 2014 i 2017 r. – wymagały zarówno ręcznego składania, jak i przeglądu redakcyjnego. Google oferuje Google Search Console, dla którego XML Sitemap może zostać utworzony i przesłany bezpłatnie w celu zapewnienia, że wszystkie strony zostaną znalezione, w szczególności strony, które nie są automatycznie wykrywane przez następujące po linkach, oprócz ich konsoli do przesyłania adresu URL. Yahoo! dawniej prowadził płatną usługę przesyłania dokumentów, która gwarantowała pełzanie za cenę jednego kliknięcia. W 2009 r. zaprzestano jej stosowania. Zajrzyj na https://gogler.pl/facebook-ads/ i sprawdź, jak korzystać z Facebook Ads.

Wyszukiwarki mogą przyjrzeć się wielu różnym czynnikom podczas pełzania po stronie. Nie każda strona jest indeksowana przez wyszukiwarki. Odległość stron od katalogu głównego witryny może również być czynnikiem decydującym o tym, czy strony są przeszukiwane czy nie.