Reklama może być sklasyfikowana na różne sposoby, w tym według stylu, grupy docelowej, zasięgu geograficznego, medium lub celu. Na przykład w reklamie drukowanej klasyfikacja według stylu może obejmować reklamę wyświetlacza (wskazówki z elementami projektu sprzedawanymi według wielkości) vs reklamę niejawną (wskazówki bez elementów projektu sprzedawanych przez słowo lub linię). Reklama może mieć charakter lokalny, krajowy lub globalny. Kampania reklamowa może być skierowana do konsumentów lub przedsiębiorstw. Celem reklamy może być podniesienie świadomości (reklama marki) lub wywołanie natychmiastowej sprzedaży (reklama bezpośrednia w odpowiedzi).

Druk na folii a tradycyjne media

Praktycznie każde medium może być użyte do reklamy. Komercyjne media reklamowe mogą obejmować malowidła ścienne, billboardy, elementy mebli ulicznych, drukowane ulotki i karty stelażowe, reklamy radiowe, kinowe i telewizyjne, banery internetowe, ekrany telefonów komórkowych, wozy zakupowe, wyciągi internetowe, skywriting, ławki autobusowe, billboardy i reklamy przednie, czasopisma, gazety, skrzynki miejskie, boki autobusów, banery przymocowane do samolotów lub ich boki („logojety”) Każde miejsce, w którym „zidentyfikowany” sponsor płaci za przekazanie swojej wiadomości za pośrednictwem nośnika, to reklama. Natomiast o banerach reklamowych więcej w artykule: Baner reklamowy – jak się nie pogubić i wybrać optymalne rozwiązanie cenowe na wiosnę?

identyfikacja wizualna garnitur

Udział światowego nośnika wydatków na reklamę

  • Reklama telewizyjna
  • Reklama online
  • Reklama mobilna
  • Gazeta Reklama
  • magazyny
  • reklama zewnętrzna
  • Reklama radiowa
  • Kino
  • Telewizja

Druk na folii a reklama super nowoczesna

Reklama telewizyjna jest jednym z najdroższych rodzajów reklamy; sieci pobierają duże opłaty za komercyjny czas antenowy podczas popularnych imprez. Coroczny mecz Super Bowl w Stanach Zjednoczonych jest znany jako najbardziej znaczące wydarzenie reklamowe w telewizji – z widownią liczącą ponad 108 milionów widzów i badaniami pokazującymi, że 50% z tych, którzy tylko dostrojeni do oglądania reklam. W 2014 roku średnia trzydziestosekundowa reklama w tej grze kosztowała 4 miliony dolarów, a 8 milionów dolarów za 60-sekundowe miejsce.

Wirtualne reklamy mogą być dodawane do regularnego programowania za pomocą grafiki komputerowej. Zazwyczaj jest ona umieszczana w blankietach typu backdrops lub wykorzystywana do zastępowania lokalnych billboardów, które nie są istotne dla zdalnej widowni telewizyjnej. Bardziej kontrowersyjne jest to, że wirtualne billboardy mogą być wstawiane w tle tam, gdzie w rzeczywistości ich nie ma.

Technika ta jest szczególnie stosowana w przypadku wydarzeń sportowych transmitowanych przez telewizję. Możliwe jest również wirtualne lokowanie produktu. Niekomercyjny to wielkoformatowy reklamówka telewizyjna, zazwyczaj pięć lub więcej minut. Słowo „niekomercyjny” jest portmanteau wyrazów „informacja” i „handlowy”. Głównym celem w infomercji jest stworzenie zakupu impulsowego, tak aby cel widział prezentację, a następnie natychmiast kupował produkt za pośrednictwem reklamowanego bezpłatnego numeru telefonu lub strony internetowej. Informacje reklamowe opisują, wyświetlają i często prezentują produkty i ich cechy, a także często mają świadectwa klientów i profesjonalistów z branży.